Yrjö Somerharjun rahasto

Pohjanmaan Kiinteistöyhdistys ry. jakaa stipendejä vastavalmistuneille ammatti-isännöitsijöille (AIT ja ITS), jotka valmistuvat kiinteistöalan oppilaitoksesta yhdistyksen toiminta-alueelle.

Hakijan kotipaikka tulee olla Pohjanmaan tai Keski-Pohjanmaan maakunnissa. Stipendit jaetaan Yrjö Somerharjun rahastosta ja yhdistyksen hallitus päättää kokouksessaan jaettavat stipendit ja niiden arvot tapauskohtaisesti hakemusten perusteella.

Stipendiä voi hakea yhden (1) vuoden kuluessa valmistumisesta.

>> Stipendihakemus: https://forms.office.com/e/wJkDpTdhA2

Yrjö Somerharjun rahaston taustaa

Omakatteinen Yrjö Somerharjun rahasto perustettiin AKL Vaasan osasto ry:n vuosikokouksen ja Pohjanmaan Kiinteistöyhdistys ry:n (10.4.2014 saakka Vaasan Kiinteistöyhdistys ry) hallituksen päätöksillä Pohjanmaan Kiinteistöyhdistyksen yhteyteen 23.2.2010. AKL Vaasan osasto oli alun perin omistusaravataloyhtiöiden järjestö ja kesällä 2009 edesmennyt Yrjö Somerharju sen pitkäaikainen puheenjohtaja ja kunniapuheenjohtaja.

Rahaston tarkoitus

Rahaston tarkoituksena on kerätä varoja ja käyttää niiden tuottoja taloyhtiöiden yhdistystoiminnan vahvistamiseen Vaasassa.