Pohjanmaan Taloyhtiöpäivä ensimmäistä kertaa Vaasassa

Julkaistu: 16.10.2023

Useat Kiinteistöliiton jäsenyhdistyksistä ovat järjestäneet jo useampana vuonna alueellisia Taloyhtiöpäiviä, joissa kohtaavat taloyhtiöiden toimijat sekä kiinteistöalan asiantuntijat ja palveluntarjoajat. Asiantuntijapuheenvuorojen lisäksi tapahtumassa on yritysten ja yhteisöjen näyttelyosastoja. Tänä vuonna Taloyhtiöpäivä järjestetään ensimmäistä kertaa myös Pohjanmaan Kiinteistöyhdistyksen toimesta Vaasassa.

Tapahtuma pidetään Wasa Innovation Centerissä (Gerbyntie 16, 65230 Vaasa) torstaina 9.11. klo 12 – 19.

Tilaisuuden kaksi ensimmäistä tuntia on suunnattu ammattilaisille, kuten isännöitsijöille, ja kaikille taloyhtiöasioista kiinnostuneille tapahtuma on avoinna klo 14 – 19.

Tapahtumaan osallistuminen ei vaadi Pohjanmaan kiinteistöyhdistyksen jäsenyyttä.

Vaasassa kuullaan mielenkiintoisia luentoja ja saadaan apua huoneistotietojärjestelmään siirtymisessä

Pohjanmaan Taloyhtiöpäivässä kuullaan luentoja esimerkiksi seuraavista aiheista:

Vesivahingot taloyhtiöissä – onko vuokralaisellakin vastuita?, viestinnän tärkeys taloyhtiössä sekä taloyhtiön keinot maksukykyhaasteiden uhatessa.

Lisäksi Maanmittauslaitoksen asiantuntijat tarjoavat apua sellaisille taloyhtiöille, joilla osakeluettelon siirto huoneistotietojärjestelmään on vielä hoitamatta. Siirtoklinikalla palvelua saa sekä suomeksi että ruotsiksi. Klinikka on suunnattu taloyhtiöille, joilla ei ole isännöintitoimiston palveluja käytössään.

”Taloyhtiön kannattaa hyödyntää tämä mahdollisuus, sillä ensi vuonna siirto on jo maksullista”, kehottaa toiminnanjohtaja Mervi Ala-Prinkkilä Pohjanmaan Kiinteistöyhdistyksestä.

Taloyhtiöpäivässä palkitaan vuoden taloyhtiöteko sekä hallituksen puheenjohtaja

Pohjanmaan Kiinteistöyhdistys haluaa tuoda esiin tekoja, hankkeita ja henkilöitä, jotka ovat toiminnallaan vaikuttaneet positiivisesti kiinteistöalan ja taloyhtiöiden toimintaympäristön kehittämiseen.

Taloyhtiöpäivässä palkitaan Keski-Pohjanmaan ja Pohjanmaan taloyhtiöistä valittu vuoden taloyhtiöteko sekä vuoden puheenjohtaja.

”Otsikoihin nousevat yleensä vain negatiiviset asiat taloyhtiömaailmasta, haluamme tuoda esiin myös positiivisia asioita”, toteaa Ala-Prinkkilä.

Keväällä 2024 valitaan Suomen vuoden taloyhtiöpuheenjohtaja sekä vuoden taloyhtiöteko Taloyhtiö2024 -tapahtumassa Helsingissä. Pohjanmaalla ja Keski-Pohjanmaalla vuonna 2023 huomioitavat tahot ovat kandidaatteja valtakunnallisia huomionosoituksia myönnettäessä.

Pohjanmaan Taloyhtiöpäivä on osallistujille maksuton ja se on tarkoitettu taloyhtiöiden hallituksille, isännöitsijöille, osakkaille sekä kaikille taloyhtiöasioista kiinnostuneille. Media on tervetullut myös osallistumaan tapahtumaan!

Pohjanmaan Kiinteistöyhdistys ry on kiinteistönomistajien edunvalvoja ja kiinteistöalan asiantuntijaorganisaatio, joka edustaa asunto-osakeyhtiöitä, kiinteistöosakeyhtiöitä ja vuokratalokiinteistöjä. Kiinteistöyhdistykseen kuuluu noin 630 jäsentaloyhtiötä Keski-Pohjanmaalla ja Pohjanmaalla. Kiinteistöyhdistys kuuluu valtakunnalliseen Suomen Kiinteistöliittoon.

Pohjanmaan Kiinteistöyhdistys ry.
p. 0405455949