Pohjanmaan Kiinteistöyhdistys palkitsi taloyhtiöiden positiivisia tekoja

Julkaistu: 27.11.2023

Vaasassa ensimmäistä kertaa 9.11. järjestetty Pohjanmaan Taloyhtiöpäivä palkitsi positiivisia ilmiöitä taloyhtiömaailmasta. Pohjanmaan Kiinteistöyhdistys halusi tuoda esiin tekoja, hankkeita ja henkilöitä, jotka ovat toiminnallaan vaikuttaneet positiivisesti kiinteistöalan ja taloyhtiöiden toimintaympäristön kehittämiseen. Tapahtumassa palkittiin vuoden taloyhtiöpuheenjohtaja ja vuoden taloyhtiöteko.

”Otsikoihin nousevat yleensä vain negatiiviset asiat taloyhtiömaailmasta, haluamme tuoda esiin positiivisia asioita”, kertoo toiminnanjohtaja Mervi Ala-Prinkkilä Pohjanmaan Kiinteistöyhdistyksestä.

Kilpailuun sai ehdottaa mielestään sopivia tekoja ja henkilöitä. Voittajat valitsi Pohjanmaan Kiinteistöyhdistyksen hallitus. Hallitus kiinnitti huomiota erityisesti hyviin perusteluihin.

”Saimme monia hyviä ehdotuksia, valitettavasti voittajia voitiin valita vain yksi per sarja”, Ala-Prinkkilä toteaa.

Voittajat parantaneet yhteisöllisyyttä ja viihtyvyyttä taloyhtiöissään

Vuoden 2023 taloyhtiöpuheenjohtajana palkittiin hallituksen puheenjohtaja Kari Tuovinen Asunto Oy Amiraalista.

Tuovisen valintaa perusteltiin seuraavasti:

”Puheenjohtaja on toiminut yli 10 vuotta 80 asuinhuoneiston As Oy Amiraalin puheenjohtajana. Hänen aikanaan on taloyhtiötä hoidettu mahdollisimman tunnollisesti ja ammattitaitoisesti. Eteen on tullut isojakin remontteja, jotka on valmisteltu yhtiökokouksen käsiteltäväksi erittäin perusteellisesti niin, että päätöksenteko on ollut osakkaille helppoa. Henkilö on toiminnallaan saanut aikaan taloyhtiössä yhteisen me-hengen, jossa mm. talkoisiin osallistutaan sankoin joukoin. Hän on aina valmis kuuntelemaan asukkaita ja pyrkii tekemään asiat niin, että asukkaiden olisi mahdollisimman hyvä asua taloyhtiössä."

Vuoden 2023 taloyhtiötekona palkittiin hallituksen puheenjohtaja Kimmo Koivisto ja isännöitsijä Atte Uola Asunto-osakeyhtiö Pankkiporsaasta.

Pankkiporsaan valintaa perusteltiin seuraavasti:

”Hallituksen puheenjohtaja ja isännöitsijä ovat luotsanneet haasteellisen taloyhtiön useiden asukkaiden hyvinvointia parantavien hankkeiden läpi. Viime vuosina hankittu Molok-roskikset, uusittu siivousparvekkeiden ovet ja ikkunat ja viimeisimpänä asennettu aurinkosähkövoimala taloyhtiön katolle. Kaikki tehty kassavaroin, ja kaikki hankkeet ovat parantaneet sekä taloyhtiön energiatehokkuutta, että asukkaiden viihtyvyyttä. Lisäksi molempien kanssa on todella mutkatonta ja mukavaa asioida ja ovat saaneet ennen niin riitaisan taloyhtiön täysin uudenlaiseen asentoon.”

Mervi Ala-Prinkkilä, Juha Hissa, Malin Vainio sekä Kimmo Koivisto ja Atte Uola

Pohjanmaan Kiinteistöyhdistyksen toiminnanjohtaja Mervi Ala-Prinkkilä, yhdistyksen hallituksen puheenjohtaja Juha Hissa ja hallituksen puheenjohtaja Kari Tuovinen As Oy Amiraalista.

Voittajat palkittiin kukin ja diplomein, Vuoden 2023 taloyhtiöteko saa lisäksi muistoksi voitostaan messinkikilven taloyhtiön alueelle kiinnitettäväksi.

Keväällä 2024 valitaan Suomen vuoden taloyhtiöpuheenjohtaja sekä vuoden taloyhtiöteko Taloyhtiö2024 -tapahtumassa Helsingissä. Pohjanmaalla ja Keski-Pohjanmaalla vuonna 2023 huomioitavat tahot ovat kandidaatteja valtakunnallisia huomionosoituksia myönnettäessä.

Pohjanmaan Kiinteistöyhdistys ry on kiinteistönomistajien edunvalvoja ja kiinteistöalan asiantuntijaorganisaatio, joka edustaa asunto-osakeyhtiöitä, kiinteistöosakeyhtiöitä ja vuokratalokiinteistöjä. Kiinteistöyhdistykseen kuuluu noin 630 jäsentaloyhtiötä Keski-Pohjanmaalla ja Pohjanmaalla. Kiinteistöyhdistys kuuluu valtakunnalliseen Suomen Kiinteistöliittoon.

Lisätietoja:

Pohjanmaan Kiinteistöyhdistys ry.